Avrupa Birliği (AB) üye ülkeleri yükseköğretimin standartlarını belirleyen Bologna kriterlerine göre Türk yükseköğretimi 2007 yılı içinde "çok iyi performans" notu aldı.
Dün yapılan Üniversitelerarası Kurul toplantısında "Bologna Süreci Durum Değerlendirme Raporu" rektörlere dağıtıldı.
Yükseköğretim Kurulunca (YÖK), 2005-2007 yıllarına ilişkin açıklanan raporun, katılımcı üniversitelerin Bologna Süreci boyutları ile ilgili olarak kaydettikleri ilerlemenin kontrol edilmesi amacıyla tasarlandığı, 2007 yılı durum değerlendirme faaliyetlerinin sonuçlarını sunduğu bildirildi.
Ülkeler raporda "Kalite Güvencesi", "Derece Sistemi", "Eğitim Sürelerinin Tanınması", "Yaşam Boyu Öğrenme" ve "Ortak Derecelerin Oluşturulması ve Tanınması" öncelik alanlarına göre değerlendiriliyor.
Raporda, Türk yükseköğretiminin Bologna sürecindeki performansına yönelik şu değerlendirmeler yapıldı:
"-Türkiye’nin 2005 yılında ’3.44’ (iyi performans) olan ortalaması, 2007 yılında ’4.17’ye (çok iyi performans) yükselmiştir.
-Türkiye 2005 yılında ’2’ (Gelişme var) olan Kalite Güvencesi notunu, 2007 yılında ’4.17’ye (çok iyi performans) yükseltmiştir.
-Türkiye 5 temel öncelik alanından dördünde, Bologna ülkeleri ortalamasının üzerinde performans göstermiştir. Yalnız ’Yaşam Boyu Öğrenme’ alanında Bologna ülkeleri ortalaması 3.7 iken Türkiye’nin notu 3’tür.
-Türkiye, 2005 yılında 43 ülke arasında ’3.44’ ortalama ile 33. sırada iken, 2007 yılında ’4.17’ ortalama ile aralarında Almanya’nın da bulunduğu 9. sırada yer alan ülkeler arasındadır."
Bologna sürecine dahil olan 43 ülkenin karnesinin çıkarıldığı rapora göre, İrlanda ’4.92’ ortalamayla birinci sırada, Danimarka, Norveç ve Birleşik Krallık-İskoçya ’4.83’ ortalamayla ikinci sırada, Finlandiya ’4.67’ ortalamayla üçüncü sırada yer alıyor.
Türkiye, ’4.17’ not ortalamasıyla 9. sırayı Almanya, Liechtenstein, Litvanya, Hollanda, Slovakya ve İsviçre ile paylaşıyor.
Ermenistan ile Makedonya Cumhuriyeti ’3.17’ not ortalaması ile 19. sırada, Azerbaycan ’3’ ortalamayla 20. sırada, Karadağ ise ’2.75’ ortalamayla en son sırada yer alıyor.
Raporda, 19 Haziran 1999 tarihinde 29 ülkenin yükseköğretimden sorumlu Bakanının, Bologna Bildirgesi’ni imzalayarak 2010 yılına kadar Avrupa Yükseköğretim Alanı (AYA) kurmak ve bu sistemi dünya çapında teşvik etmek üzere anlaşmaya vardıkları hatırlatıldı Türkiye’nin ise 2001 yılından itibaren süreçle ilgili her türlü toplantı, seminer ve projeye dahil olduğu belirtildi.
Kaynak : Haber3
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder