11 Ağustos 2007 Cumartesi

Sağlık meslek liselerinin hemşirelik bölümü yeniden açılıyor

hemşirelik bölümü açılıyorMilli Eğitim Bakanlığı, iki yıl önce yargı kararı yüzünden kapattığı sağlık meslek liselerinin hemşirelik bölümlerini yeniden açıyor. Önümüzdeki eğitim öğretim yılında hemşirelik bölümleri öğrenci almaya başlayacak.

Önümüzdeki eğitim-öğretim yılından itibaren öğrenci alımına başlayacak olan sağlık meslek liselerinin hemşirelik bölümlerine OKS puanlarına göre yerleştirme yapılacak. Geçmiş yıllardan farklı olarak hemşirelik bölümüne erkek öğrenci de girebilecek. Böylece üniversitelerin hemşirelik yüksekokullarında okuyan veya mezun olan erkek hemşirelere liseden destek gelecek. Sağlık meslek liselerinin bu yılki 14 bin 300 toplam kontenjanının yarıya yakınını (6 bin 900) hemşirelik bölümüne ayıran bakanlık, 5 yıl süreyle bu bölüme öğrenci alımını sürdürecek. Hemşirelik bölümü mezunlarına doğrudan hemşire unvanı verilecek ve sektörde hemen çalışmaya başlayabilecek. Bu yıl Denizli, Antalya, Düzce ve Burdur'da açılan 4 yeni sağlık meslek lisesi ile birlikte 280 sağlık lisesinin tamamına yakınında hemşirelik bölümü açan bakanlık, öğrencileri Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme Sınavı'ndan (OKS) aldıkları puanlara göre merkezî olarak yerleştirecek. Hemşirelik bölümüne yerleşmek isteyen öğrenciler, sınavla girilen diğer liseler gibi 11-20 Temmuz 2007 tarihleri arasında tercihlerini yapacak. Sağlık Bakanlığı'nın 2002 yılında 4 bin olan hemşire sayısını 4 yılda 73 bine çıkarmasına rağmen Avrupa'da her 230 kişiye, Türkiye'de ise yaklaşık 870 kişiye bir hemşire düşüyor. Erkeklerden de hemşire olacak Okul öncesinde usta öğretici olabilen kız meslek liselerinin 'çocuk gelişimi ve eğitimi' bölümü gibi sağlık meslek liselerinin hemşirelik bölümüne de yoğun ilgi bekleyen Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, 'hemşirelerin yükseköğrenim görerek yetişmelerini tercih ettiklerini, ancak hemşirelik yüksekokullarının sektörün ihtiyacını karşılayamadığını' ifade etti. Milli Eğitim Bakanlığı Sağlık İşleri Dairesi Başkanı Nezir Kahraman ise sağlık meslek liselerinin hemşirelik bölümlerinin birinci sınıflarına OKS puanlarına göre 5 yıl süreyle öğrenci alacaklarını açıkladı. Yeni dönemde hemşirelik bölümüne erkek öğrenci de girebilecek. Türk Hemşireler Derneği öncülüğünde 7 ayrı hemşire derneğinin başvurusunu 5 Temmuz 2005 tarihinde oybirliğiyle karara bağlayan Danıştay 8. Dairesi, sağlık meslek liselerinin hemşirelik bölümlerine öğrenci alımını durdurmuştu. Milli Eğitim Bakanlığı da bu bölümleri 2005 yılından itibaren kapatmıştı.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

bence çok güzel bir imkan.Milli Eğitim Bakanlığına çok teşekkür ediyorum.bende Sağlık Meslek Lisesinin HEMŞİRELİK bölümündeyim.böyle olanakların verilmesi beni çok mutlu etti.birşey söylemek istiyorum:stajın eskisi gibi lise2 de başlamasını istiyorum.hepimiz çok istiyoruz.kendi adıma tekrar teşekkür ederim...

Adsız dedi ki...

jmnyMİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINA TEŞEKKÜR EDİYORUM.sizin katkılarınızla insanlara daha iyi hizmet vereceğiz.Bu bölümün açılması hepimiz açısından çok iyi oldu.benim de söylemek istediklerim var:staj kıyafetinin,lacivert kumaş pantolon yerine tekrar beyaz kumaş pantolon olabilir mi?lise2 de stajımız başlayabilir mi?lütfen çok istiyorum.söylediklerimi düşünürseniz memnun olurum.cevabınızı bekliyorum...

Adsız dedi ki...

Ben bolu İzzet Baysal Sağlık Meslek Lisesinde okuyorum.Hemşirelik bölümündeyim.9/c sınıftayım.bence iyi bir gelişme oldu.özellikle bu sene olması benim içinde bir şanstı.Bölümümden memnunum öğretmenlerimi ve arkadaşlarımı çok seviyorum...

Adsız dedi ki...

bende 7 ye gidiyorum hemşire olmak istiyorum hemşire olmak için yani o liseye girebilmek için en az kaç puanım olmalı.lütfen cevap yazın